Köp- och användarvillkor

Tillämplighet
Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter är det konsumentköplagens samt distansavtalslagen som är tillämplig vid ingående av avtal om köp med mercurydelar.se. När det kommer till Företag som avtalar om köp på mercurydelar.se är det Köplagen som tillämpas.

Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, http://www.kov.se.

Priser
Alla priser på hemsidan är angivna i svenska kronor inklusive tillämplig mervärdeskatt. Priserna kan komma att ändras p.g.a. moms, valutajustering eller leverantörers prisändringar. Vid olika kampanjer kan priserna ändras, dom gäller under aktuell kampenjperiod.


Avbeställning
Givetvis så kan du ändra din beställning om du kommit på någonting du vill ändra med ordern. Om du vill göra detta så måste du lämna besked om det snarast, dock senast 08.00 dagen efter din beställning. Om din beställning redan hunnit skickas hänvisar vi istället till avsnittet om ångerrätten.


Ångerrätt och returer
Om du av någon orsak inte är nöjd med den produkt du beställt så kan du givetvis skicka tillbaka den. Du har 14 dagars ångerrätt och bytesrätt på alla varor, enlig distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa den dagen du tar emot varan eller väsentlig del av den. Vid retur får produkten inte vara använd och paketeringen ej vara bruten. Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer till oss i oskadat skick. Du bekostar själv frakten.

Du måste som kund även meddela oss och få ett godkännande innan ni skickar paketet. Om ni ej har meddelat mercurydelar.se om returen och fått ett svar på er notis om returen kommer varan att returneras tillbaka till kund och fraktför setta kommer att debiteras till kunden. Se alltså till att du meddelar oss om returen och att mercurydelar bekräftar den. Kontakta oss via:


Mailadresser:
order@mercurydelar.se

Telefonnummer:
0523-219 51

Returadress:
Harry Hansson Marincentrum, Frihamnen 15 Kajskjul 111, 417 55 Göteborg, SWEDEN


Transportskadat gods
Transportskador skall omgående anmälas till speditören och oss. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått rätt antal kolli i enlighet med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.


Saknat eller fellevererat gods
Saknat gods eller felleverans skall anmälas till oss senast 5 arbetsdagar efter mottaget gods.


Outlöst försändelse
För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till oss, debiteras en avgift om 250:- + moms för att täcka våra kostnader för transport och administration.


Personuppgifter
De personuppgifter som vi lagrar är följande: För- och efternamn, personnummer, adressinformation, e-postadress samt telefonnummer. Du kan när som helst kontakta oss för att radera dessa uppgifter.

Vi sprider aldrig dina personuppgifter till tredje part, men kan använda dem för att komma i kontakt med dig angående frågor rörande din beställning.


Beställning
För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs. Säljföretaget friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, i hela vårt sortiment samt tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.


Fraktpriser
För att se fraktpriset för en produkt lägger du den i kundvagnen och går till kassan.Frakten är beroende av vikt och typ av produkt du beställer. Vi skickar din leverans med Posten.


Ägandesrättförbehåll
Alla varor förblir vår egendom tills dess full betalning erlagts.


Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Beställning och leveranser
Varorna kan antingen hämtas hos oss i butiken eller hos närmaste postombud i Sverige. För leveranser utanför Sverige avtalas särskilt.


Leveranstid
Normalt levereras varorna inom en vecka, gäller varor som finns på lager, varor som ej finns på lager kan ta längre tid att leverera. Vi försöker alltid att fulleverera beställningen vid ett tillfälle för att hålla nere fraktkostnaderna. Skulle inte det vara möjligt kommer du att bli kontaktad av oss via e-post. Vi reserveras oss för slutförsäljning, att varor kan ha utgått ur sortimentet och att produktändringar sker fortlöpande.

Garanti & reklamation
Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare.

Kunden har alltid ätt till lagstadgad reklamationsrätt i enlighet med konsumentköpslagen. Då kunden påvisar ett fel på varan skall denne inom skälig tid meddela Mercurydelar.se om felet på varan. Om kunden reklamerar varan inom 2 månader efter det att felet påvisats anses reklamationen alltid skett inom skälig tid. Reklamationen måste dock ske inom tre år efter att kunden tog emot varan.

Vid eventuellt fel på varan har Mercurydelar rätt att korrigera felet eller skicka en ny vara. Om avhjälpande eller omleverans inte är relevant har kunden rätt att kräva prisavdrag och har rätt att häva köpet samt kräva ersättning för ekonomisk eller annan skada som orsakats av varans felaktighet såsom fraktkostnader eller liknande. Vid hävning av köpet får alltså kunden tillbaka hela köpbeloppet och eventuella fraktkostnader inom 14 kalenderdagar från den tidpunkt då Mercurydelar.se mottog meddelande om hävningen.

Betalsätt
Klarna

1. Klarna Checkout - faktura, konto, kort eller banköverföring. Gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Faktura - betala efter 14 dagar.

OBS! Fakturan betalas alltid i sin helhet. Vill du returnera eller reklamera produkter så regleras detta i efterhand. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Leverans endast till folkbokföringsadressen.

Konto - delbetala från 50 kr/månad. Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Du får alltid hem dina varor innan du betalar, du samlar alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Fakturan skickas ut av Klarna månaden efter ditt köp.

Kort - betala direkt med ditt kort vid orderläggningen. Avgift 0 kr.
Banköverföring - betala direkt genom din internetbank. Avgift 0 kr.
Klarnas fullständiga information hittar du här.

Du kan alltid höra av dig till oss med frågor på mail eller telefon!
Mailadress: order@mercurydelar.se
Telefonnummer: 031- 711 25 10